Kan ni lägga till priser och prislistor?

@jonshubeli hej,

Jag använder olika prislistor, men jag kommer bara åt ett pris på artiklarna i tabellen dim_articles. Är det något ni kan lägga till?

Hej @Saif_Amer.

Jag noterar att vi ännu inte inkluderat tabellen Prislistor (pricelists) i datamodellen för Power BI. Är det något du behöver för att komma vidare i ditt arbete?

Hej,

Ja. Sen skulle det bra om man även kunde få in “vår referens” på supplier. Detta för att kunna sortera ansvarig inköpare…

Inga problem. Så snart ni uppgraderat ert konto från Free så planerar jag in utvecklare på att lösa det. Känns det okej?

Välkommen som kund, @Saif_Amer! :tada:

Enligt ditt önskemål har vi nu lagt till dim_prices samt dim_pricelists i datasetet för Power BI.

Däremot hittade jag ingen “vår referens” på leverantörerna. Kan du ha menat på leverantörsfakturorna?

Hej @jonshubeli

Nej, ibland är den info från leverantörerna fel eftersom den är gammal (exempelvis man har bytt inköpsansvarig). Det finns ett fält i Fortnox datan under Leverantörer som heter “Vår referens”. Den önskar jag få med. Se bifogad.

Hej igen! Ursäkta missförståndet. Du har ju helt rätt. :point_up:

“Vår referens” på Fortnox Leverantörer finns dock dessvärre inte med i Fortnox API listvy över Leverantörer. Det skulle krävas en anpassad utveckling för att läsa det. Kontakta oss om du önskar beställa det.

Följande fält ingår idag inte för Fortnox Leverantörer:

  • Bank
  • BankAccountNumber
  • BranchCode
  • ClearingNumber
  • Comments
  • Country
  • DisablePaymentFile: true,
  • Fax
  • OurReference
  • OurCustomerNumber
  • Phone1
  • Phone2
  • VATNumber
  • VATType
  • VisitingAddress
  • VisitingCity
  • VisitingCountry
  • VisitingCountryCode
  • VisitingZipCode
  • WorkPlace
  • WWW
  • YourReference

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Går det att få med Aktiv från Fortnox till dim_articles

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Kan ni lägga till postnummer i kundtabell för Power BI