Ingen data på nyskapat konto i Looker Studio

Hej
Tack för bra guider så här långt. Har missat något för får Ingen data överallt i rapporten i Looker Studio.

image

Magnus

Hej @magnussjodin! Välkommen till forumet. :wave:

Jag noterar att du skapat ditt konto och anslutit Fortnox för ungefär tre (3) timmar sedan.

Eftersom vi hämtar all data från Fortnox, och eftersom Fortnox API endast tillåter ett visst antal anrop per minut, tar första laddningen flera timmar. För vissa bolag som har enormt många poster kan det t.o.m. ta dagar.

Jag ber dig att avvakta ett tag och försöka igen senare. Inom kort kommer du enklare kunna följa synkens process genom att logga in på app.enhanza.com.

Hej @jonshubeli, tack för snabbt svar! Man är ju otålig att komma igång och prova, ser ju lovande ut. :smile:

1 Like

Hej @magnussjodin!

Hur har det gått för dig? All data ligger och väntar på dig att få utforskas. :nerd_face:

Hej @jonshubeli !
Nej det har inte gått något vidare. Rapporten finns i Looker Studio och jag kan manuellt lägga till databaserna men alternativet att tillåta åtkomst till bigquery ser jag aldrig.

Magnus

Hm. Jag är lite osäkert vad du menar?

Tänker du på hur man kan tilldela behörigheter till andra?

Eller hur man ansluter Google Looker Studio direkt till Bigquery?

Sorry det stod “Ge tillstånd” i guiden, inte åtkomst. Får aldrig upp det valet nånstans. Nånting missar jag? :slight_smile:

Har du möjlighet att dela en skärmdump som visar var du upplever problemet? Beskriv gärna vilket som är det förväntade resultatet.