Fler fält för projekt och leverantörsfakturor?

Hej! Ni hjälpte mig tidigare att addera utbetalningsdatum (FinalPayDate) till Power BI-modellen från Fortnox.

Problemet nu är att jag fortfarande inte kan skapa en rapport med de uppgifter jag vill ha.
Jag försöker skapa en rapport med bl.a. följande data:

  • Description (dim_Projects)
  • InvoiceNumber (fact_supplier_invoice_rows)
  • FinalPayDate (fact_supplier_invoice)

Kan ni vänligen addera dem till Power BI-modellen?

Hej @Hakan! Välkommen till forumet! :wave:

Vi kan säkert lösa det. Låt mig ta upp det med utvecklarna och återkomma till dig inom kort.

Hej igen @Hakan!

Samtliga fält som du efterlyser finns redan tillgängliga i vår datauppsättning (dataset) för Fortnox. Försäkra dig gärna om att du laddat ner den senaste versionen.

Fältet description in tabellen dim_projects.

windows-laptop-kansliet


Fältet InvoiceNumber in tabellen fact_supplier_invoice_rows.


Fältet FinalPayDate in tabellen fact_supplier_invoices.

fortnox-supplier-invoice-finalpaydate

Hej igen!
Problemet är inte att fälten saknas i modellerna. Problemet är att när jag lägger till fälten i rapporten så smäller den. Det finns inga relationer säger meddelandet. Nedan finns bild på rapport med just de tre fälten.

Som jag sa tidigare så tror jag att det beror på att ni inte synkar alla kunder. Ej aktiva kunder finns tex ej med. Men det finns synkade leverantörsfakturor kopplade till dessa saknade kunder.

Eller så är det något helt annat, men det saknas i alla fall relationer.

Tack för förtydligandet, @Hakan! Har du provat att ladda ner den absolut senaste versionen av datauppsättningen (dataset) för Power BI?

Om det innebär att jag klickar på Uppdatera så är svaret: JA!

image

Hej igen, @Hakan! Den knappen uppdaterar bara datan.

Boka in mig på en fri rådgivning, direkt i min kalender nedan, på en tid som funkar för dig. Så ska jag hjälpa dig förbi din utmaning.

Hej @Hakan!

Tack för mötet och grymt samarbete. Man kan som sagt oftast inte kombinera olika “fact”-tabeller i samma graf. Läs mer.

Tack vare dig har vi dock uppdaterat modellen att bli ännu bättre. Tack! :pray:

Hejsan!
Det verkar som om att jag inte får några nya poster när jag uppdaterar.
För jag musen över tabellerna så säger den att allt är uppdaterat idag, men senaste leverantörsfakturorna är från 10 okt .

Hej igen!
Jag ser dessutom att de kunder där jag avslutat avtalet för kommer med i min rapport(vilket de naturligtvis ska göra), men utan kundnamn eftersom kunden inte synkas när den inte har aktiva avtal kopplade till sig.
Det innebär att jag inte kan få en översikt över alla kunder som jag haft under året.

Hej @Hakan!

Det beror på att du använder vår kostnadsfria integration. Den visar i nuläget endast 6 månaders historik, räknar från när du skapade ditt konto. Under kontots första 14 dagar har man dock tillgång till alla historik.

Men det är lyckligtvis enkelt att uppgradera. :star_struck:

Jag är osäker på vilken/vilka tabeller du använder här? :thinking: